کادایف
در مراسم روز بزرگداشت پزشك و داروساز ؛

پزشکیان: تلاش خواهم کرد همه حقوق قانونی تلاشگران سیستم سلامت و درمان احصا شود

پزشکیان: تلاش خواهم کرد همه حقوق قانونی تلاشگران سیستم سلامت و درمان احصا شود

به گزارش کادایف، رییس جمهور اظهار داشت: تلاش خواهم کرد تا همه تلاشگران و زحمت کشان سیستم سلامت و درمان کشور شامل پزشکان، داروسازان، پرستاران و دیگر خادمان این عرصه به جایگاه شایسته خود رسیده و حقوق قانونی آنان بطور کامل احصا شود.


به گزارش کادایف به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان عصر یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم روز بزرگداشت «پزشک و داروساز» با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی که بر عهده بنده قرار گرفته جز با همراهی و همکاری شما و همه آحاد جامعه به مقصود نخواهد رسید، اشاره کرد: مردم به ما امید بسته اند و از خدا می خواهم به ما کمک نماید تا امید آنها را ناامید نکنیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده به عنوان یک عضو جامعه پزشکی کشور آموخته ام که سلامت مردم را نسبت به درمان در اولویت قرار دهم، اظهار داشت: سلامت مردم ابعاد وسیعی همچون در عرصه های روحی، روانی، اقتصادی و جسمی دارد و مسئولیت آن برای بنده که از یکسو پزشک و از طرفی یک مسئول اجرائی هستم، بسیار سنگین است و نمی توانم آنرا بدون مشارکت همگانی به سرمنزل مقصود برسانم.
پزشکیان همین طور با اشاره به اینکه ما باید محیط کار خودرا به مثابه بخش اورژانس یک بیمارستان ببینیم که باید در آن رسیدگی به وضعیت کسی را که بیشتر در خطر است، در اولویت قرار دهیم، اضافه کرد: امروز در حوزه وسیع و گسترده سلامت جامعه کسانی که در مناطق دوردست تر زندگی می کنند، افراد فقیرتر جامعه، افراد بی سواد، افراد بیکار، افراد بدون سرپرست و زنان سرپرست خانوار کسانی هستند که بیشتر در خطر هستند و باید اورژانسی تر به وضعیت آنها رسیدگی شود.
رئیس جمهور با تکیه بر این که افراد کمتر برخوردار جامعه هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بیشتر در خطر هستند، عنوان کرد: اقتضای اورژانس این است که باید کسانی را ببینیم که بطور معمول دیده نمی شوند و بیشتر در معرض خطر هستند؛ باید راهی پیدا نماییم و کاری نماییم که خطر را از این افراد دور نماییم تا سلامت جسم و جان و روح شان را از دست ندهند.
پزشکیان با اشاره به اینکه این کشور متعلق به ماست و ما مسئول سلامت روح و جسم و رفع مشکلات هم وطنان مان هستیم، اشاره کرد: بنده هیچ گاه بدنبال پست و قدرت نبودم و نیستم؛ در این جایگاه نیز نه به عنوان فردی که کسی شده باشد، بلکه به عنوان کسی ایستاده ام که تلاش می کند، گرهی از کار مردم باز کند. به هیچ عنوان تصوری نسبت به این جایگاه ندارم که بخواهد تغییری در رفتار بنده بوجود آورد.
رئیس جمهور با تکیه بر این که با کمک و همراهی جامعه پزشکی و نظام سلامت و درمان کشور، تلاش خواهدنمود تا همه ظرفیتهای قانونی را برای ارتقای فاکتورهای سلامت و درمان مردم به خدمت بگیرد، تصریح کرد: بنده همین طور تلاش خواهم کرد تا همه تلاشگران و زحمت کشان نظام سلامت و درمان کشور شامل پزشکان، داروسازان، پرستاران و دیگر خادمان این عرصه به جایگاه شایسته خود رسیده و حقوق قانونی آنان بطور کامل احصا شود و کسی جرأت نکند به ایثارگران عرصه سلامت و درمان جامعه بی احترامی کند.
پزشکیان با اشاره به اینکه شما و ما می توانیم و باید مشکلات سلامت و درمان جامعه را رفع نماییم، اظهار داشت: قاعده بر آنست که نخبگان و برگزیدگان موفق می شوند در رشته پزشکی درس بخوانند، پس شما به عنوان نخبگان جامعه باید در این کشور بمانید که با هم برای حل مشکلات هم وطنان و مردم تان تلاش نماییم. شما باید فکر، علم و خلاقیت خودرا برای درانداختن طرحی جدید به کار بگیرید، چونکه اگر قرار بود راهی که در گذشته طی شده مشکلات ما را حل کند، این اتفاق تا حالا افتاده بود، اما آن راه به نتیجه نرسیده و باید نگاه و رویکرد جدیدی اتخاذ نماییم.
رئیس جمهور اضافه کرد: همانگونه که در جبهه های جنگ، عرصه دشوار نبرد با کرونا و دیگر صحنه های سخت و حساس حضور داشتید، کمک کنید تا مشکلات را با عزت و قدرت حل کنیم؛ اگر همه با هم باشیم، می توانیم بر مشکلات غلبه نماییم. از تمامی شما قدردانی می کنم، دست یاری برای رفع تبعیض و بی عدالتی به طرف شما دراز می کنم و این روز را به همه شما تبریک می گویم. تبعیض و بی عدالتی بزرگترین ظلم است و اگر برای رفع آن تلاش نکنیم، نمی توانیم ادعای انسانیت نماییم.
در این مراسم با حضور رییس جمهور از ۱۱ تن از پزشکان و داروسازان برگزیده کشور با اهدای لوح تقدیر گردید.
دکتر حاجب مرتاض، دکتر جلیل واعظ، دکتر ایرج ایران زاد، دکتر حسین پهلوان زاده، دکتر خسرو رهبر، دکتر محمود فرزان، دکتر محمدتقی خرسندی آشتیانی، دکتر ابوالفضل افشارفرد، دکتر محمود نجفی عرب، و خانم دکتر زهره خداپرست و خانواده شهید دکتر محمد گلشنی در این مراسم از طرف دکتر پزشکیان مورد تقدیر قرار گرفتند.



1403/06/19
19:20:56
5.0 / 5
98
تگهای خبر: پزشك , دارو , درمان , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لینک دوستان كادایف
کادایف kadaif

کادایف kadaif