کادایف
گزارش محققان كانادایی؛

زنان و مردان از چه غذاهایی برای صبحانه استفاده کنند؟

زنان و مردان از چه غذاهایی برای صبحانه استفاده کنند؟

به گزارش کادایف، یک مطالعه جدید نشان داده است که یک صبحانه غنی از کربوهیدرات برای مردان و یک صبحانه غنی از چربی برای زنان، برای شروع روز بسیار عالی است.



به گزارش کادایف به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، در حالیکه زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می کنند، طبق مدل سازی کامپیوتری مورد استفاده در این مطالعه، برای به دست آوردن انرژی آنرا سریع تر می سوزانند.
طبق یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو منوی بسیار متفاوت می باشد.
این مطالعه پیشنهاد می دهد که برای سطوح بهینه انرژی و سلامت، متابولیسم مردان امکان دارد به صبحانه غنی از کربوهیدرات بهترین پاسخ را بدهد، در حالیکه زنان امکان دارد از وعده های غذایی با درصد چربی بالاتر در هنگام بیدار شدن بهره بیشتری ببرند.
انتخاب غذاهای مناسب برای متابولیسم هم امکان دارد به کاهش و حفظ وزن کمک نماید.
متابولیسم به مجموعه پیچیده ای از فرآیندهای شیمیایی در بدن اطلاق می شود که از راه آن مواد مغذی به انرژی تبدیل می شوند، رشد می کنند و صدمه های سلولی ترمیم می شوند.
این مطالعه بر مبنای یک مدل ریاضی بوجود آمده توسط محققان است که به آنها اجازه می دهد تا تاثیر انتخاب های مختلف رژیم غذایی بر متابولیسم مردان و زنان را شبیه سازی کنند.
هدف این مدل پر کردن شکاف های موجود در دانش موجود در مورد تفاوت های بین روش های پردازش چربی توسط مردان و زنان بود. تحقیقات پزشکی از لحاظ تاریخی بر سلامت مردان متمرکز بوده است، ازاین رو اطلاعات کمتری در مورد تاثیر غذاها بر متابولیسم زنان در دسترس می باشد.
با استفاده از این مدل، محققان توانستند نتایج رژیم غذایی را برای زنان شبیه سازی کنند، بخصوص در مواردی که اطلاعات بالینی وجود ندارد.
تغذیه انسان در درجه اول از کربوهیدرات، چربی و پروتئین تشکیل شده است. زنان به جای ترجیح متابولیسم کربوهیدرات که توسط مردان نشان داده شده است، بیشتر به متابولیسم لیپید (اسید چرب) متکی هستند.
انتخاب صبحانه های غنی از کربوهیدرات که دارای درشت مغذی های متعادل و حاوی فیبر محلول هستند می تواند برای مردان مفید باشد. این موارد می تواند شامل غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، یک اسموتی متعادل، یا یک کاسه توت، آجیل و ماست باشد.
برای زنان، چربی های سالم برای قلب که سرشار از چربی های غیراشباع هستند سفارش می شود. این غذاها می تواند شامل پودینگ چیا، املت تخم مرغ یا پنیر با دانه های کتان و سیب باشد.


منبع:

1403/08/02
09:38:20
5.0 / 5
10
تگهای خبر: پروتئین , پزشك , رژیم غذایی , سفارش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif