کادایف

خصوصیت ضدتومور آنتی ژن های غذا ثابت شد

خصوصیت ضدتومور آنتی ژن های غذا ثابت شد

به گزارش کادایف، محققانی با هدایت «هیروشی اونو» از مرکز علوم پزشکی ریکن (RIKEN) در کشور ژاپن کشف کردند که آنتی ژن های غذا مانند پروتئین های شیر به توقف رشد تومورها در شکم بخصوص در روده کوچک کمک می کنند.


به گزارش گروه علمی ایرنا از نیوزمدیکال، آزمایش ها مشخص کرده است که چگونه این پروتئین ها باعث تحریک سیستم ایمنی روده ای (intestinal) می شوند و به آن اجازه می دهد تا به صورت موثر ایجاد تومورهای جدید را متوقف سازد. این مطالعه در نشریه «مرزهای ایمنی شناسی» (Frontiers in Immunology) انتشار یافته است.


آنتی ژن های غذا در رسانه ها بازتاب منفی دارند چونکه منشاء واکنش های حساسیت زا (آلرژیک) به غذاهایی مانند بادام زمینی، نان، تخم مرغ و شیر هستند. این آنتی ژن ها حتی زمانیکه به واکنش های آلرژیک منجر نمی شوند همچنان اشیای خارجی قلمداد می شوند که ضروری است به وسیله سیستم ایمنی بدن مهار شوند.
اونو و تیم تحقیقاتی وی در گذشته گزارش داده اند که آنتی ژن های غذا باعث فعال شدن سلول های ایمنی در روده کوچک می شوند اما نه در روده بزرگ. در همین حال، بعضی از سلول های ایمنی فعال شده توسط باکتری های شکم معلوم شده که تومورهای داخل شکم را سرکوب می کنند. این محققان در مطالعه جدید این دو زمینه فکری را کنار هم آورده و آزمایش کردند که آیا آنتی ژن های غذا تومورها را در روده کوچک سرکوب می کنند.


این محققان با انجام آزمایش هایی روی موشها به این نتیجه رسیدند که سرکوب تومورها ارتباط مستقیمی با حضور آنتی ژن ها و نه با ارزش تغذیه ای غذا یا یک آنتی ژن خاص دارد. سه رژیم غذایی مورد استفاده در آزمایش ها بر سلول های ایمنی بخصوص سلول های «تی» در روده کوچک تأثیر گذاشت. آزمایش های بیشتر هم فرآیند بیولوژیک این مسئله را نشان داد.
این یافته ها نتایج بالینی (کلینیکی) دارند. برنامه غذایی پایه ای (elemental) کلینیکی همانند برنامه غذایی عاری از آنتی ژن شامل آمینواسیدهای ساده است اما پروتئین ندارد. این کار هضم را می کاهد و می تواند به افراد گرفتار مشکلات گوارشی جدی کمک نماید.



منبع:

1403/07/04
08:57:02
5.0 / 5
168
تگهای خبر: پروتئین , پزشك , رژیم غذایی , شیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif