کادایف
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاكید كرد

ضرورت تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان برای جلوگیری از حریق جنگلها

ضرورت تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان برای جلوگیری از حریق جنگلها

به گزارش کادایف، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر ضرورت تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان ها و شهرستان ها برای جلوگیری از حریق جنگلها تاکید نمود.



به گزارش کادایف به نقل از ایسنا حسن وحید در نشست جلوگیری از حریق در جنگلها و مراتع که روز گذشته برگزار شد، وضعیت بحرانی حریق ها را عموما ناشی از بارش های خوب سالجاری دانست و اضافه کرد: در کنارعوامل طبیعی، عوامل انسانی هم بسیار تأثیر گذار بوده است و قطعا با عاملان ایجاد حریق های عمدی در منابع طبیعی برخوردهای قانونی و قضایی می شود.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران در مراکز استان ها و شهرستان ها برای مبحث حریق تشکیل گردد و با عنایت به لزوم اطلاع رسانی، هماهنگی لازم برای حضور مدیران در صدا و سیما برای اطلاع رسانی و اخطار به عمل آید.

در این نشست سرهنگ علی ملکی آهنگران - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی - با مروری بر وضعیت حریق های سالجاری از بعد فقرات و سطح اظهار داشت: طی سالجاری ۷۹۰ فقره آتشسوزی در جنگلها و مراتع به ثبت رسیده و بر اثر آن ۱۸ هزار و ۲۲۸ هکتار از عرصه های طبیعی گرفتار سوختگی شده است که ۸۵ درصد این حریق ها سطحی گزارش شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد حریق ها در منطقه رویشی زاگرس روی داده است، به هماهنگی صورت گرفته بین سازمان منابع طبیعی و وزارت دفاع اشاره و اظهارکرد: این هماهنگی ها منجر به ۲۲ مرحله پرواز بالگرد و دو مرحله پرواز هواپیمای ایلیوشین شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، در ادامه این جلسه بر مبحث خرید فوری و توزیع تجهیزات فردی و گروهی اطفای حریق تاکید و تصمیم بر آن شد علاوه بر تهیه بخشی از تجهیزات حفاظتی از جانب ستاد سازمان، بخشی از اعتبارات به منابع طبیعی استان ها تخصیص یابد تا در اسرع وقت نسبت به خرید ادوات مورد نیاز اقدام نمایند.




1403/05/02
10:54:00
5.0 / 5
5418
تگهای خبر: گز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif