کادایف
معاون وزارت بهداشت خبر داد؛

آمادگی کامل وزارت بهداشت برای کمک به مردم فلسطین و لبنان

آمادگی کامل وزارت بهداشت برای کمک به مردم فلسطین و لبنان

کادایف: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مقامات بهداشتی فلسطین، کویت، عراق و قطر آمادگی کامل این وزارتخانه برای مساعدت با مردم غزه، لبنان و فلسطین را اعلام نمود.


به گزارش کادایف به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، در حاشیه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در دوحه قطر درحال برگزاری است، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت کشورمان با دکتر زیاد سفیر فلسطین در قطر دیدار نمود.
رئیسی در این جلسه اضافه کرد: یکی از اشکالات موجود برای مساعدت با مردم فلسطین عدم دسترسی به اراضی اشغالی و ارسال کمک به آنجا است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد که کشورهای مسلمان با اتحاد، اقدامات عملی، نه فقط حرف، برای مردم مظلوم غزه و فلسطین انجام دهند.
دکتر زیاد سفیر فلسطین در قطر نیز در این نشست، اظهار داشت: ایران همیشه و طی تاریخ در کنار مردم فلسطین بوده است و این مساله به مثابه میراث بین مردم ایران و فلسطین شده است. ارتباطات ایران و فلسطین بسیار عمیق بوده و از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران تشکر می نماییم.
وی اشاره کرد: با وجود تمام موانع، کمک ها توسط سازمان های بین المللی همچون سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و صلیب سرخ در حال انجام می باشد و انشالله آینده برای مردم فلسطین خواهد بود.


معاون بهداشت وزارت بهداشت کویت: علاقمند به گسترش همکاری در عرصه سلامت با ایران هستیم
همچنین دکتر مصطفی معاون بهداشت وزارت بهداشت کویت نیز در حاشیه برگزاری این اجلاس اظهار داشت: باتوجه به پیشرفت های حوزه علوم پزشکی در ایران و اشتراکات فرهنگی، مشتاق گسترش همکاری در عرصه سلامت با ایران هستیم.
دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این جلسه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسبی در عرصه سلامت است.
وی از وزیر بهداشت و معاون بهداشت کویت برای سفر به ایران و بازدید از توانمندی های کشورمان در عرصه سلامت دعوت کرد.
وی همین طور از معاون بهداشت کویت و مقامات بهداشتی این کشور برای اعطای جایزه کویت در عرصه سرطان، بیماریهای قلب و عروق و دیابت تقدیر کرد و اضافه کرد: اهدای چنین جوایزی موجب ایجاد انگیزه و رقابت در بین پژوهشگران می شود.
رئیسی اظهار داشت: ایران و کویت می توانند در حوزه مطالعه و دارو و تجهیزات پزشکی همکاریهای خوبی داشته باشند.
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت نیز در این جلسه بیان داشت: حاشیه اجلاس ها فرصت مناسبی است دیدارهایی با مقامات بهداشتی داشته و این دیدارها زمینه ساز گفتگو و تبادل تجربیات است.
دکتر محمدحسین نیکنام گفت: یکی از اولویت های ما، گسترش همکاری با کشورهای همسایه به خصوص کویت است.
گسترش همکاریهای دو کشور ایران و عراق در عرصه های مختلف سلامت
همچنین در حاشیه اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قطر، دکتر رئیسی با دکتر ریاض عبدالامیر معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق دیدار و درباب گسترش همکاریهای دو جانبه به بحث و گفت و گو پرداختند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن ابلاغ سلام دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از وزیر بهداشت عراق برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.
همکاری در حوزه دیجیتالی کردن حوزه سلامت، قوانین بین المللی سلامت، تبادل سریع اطلاعات برای کنترل کردن بیماریها همچون مواردی بود که دکتر رئیسی بر آن تاکید داشت.
وی تصریح کرد: پاندمی کرونا نشان داد که کشورهای غربی و آمریکا زمان بحران کمکی به کشورهای دیگر نمی کنند، بدین سبب لازم است کشورهای ایران و عراق همکاری و سرمایه گذاری مناسبی در عرصه سلامت داشته باشند تا در زمان بحران به مشکل جدی برخورد نکنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت همین طور بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای مساعدت با کشور فلسطین لبنان اصرار کرد.
همچنین دکتر نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل، گسترش همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف سلامت نظیر بیماریهای واگیر، غیر واگیر و دارو را یکی از نمونه های همکاری گروه پنج عنوان نمود.
وی با اشاره به اینکه می توان همکاری خوبی در عرصه پیشگیری بیماریهای عفونی داشته باشیم، اظهار داشت: ما کاملا برای بسط همکاری با وزارت بهداشت عراق آمادگی داریم و می توان با تدوین یک برنامه اجرائی، کارها را پیش برد.
دکتر ریاض عبدالامیر معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق نیز اظهار داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی زمانی واکسن خودرا در اختیار کشورهای دیگر قرار دادند که اکثرا مردم خودرا واکسینه کرده بود. ما آماده هستیم با تشکیل کارگروهی همکاری خودرا با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم.


تبادل تجربیات در عرصه کنترل بیماریهای واگیر/ علاقه مندی قطر برای همکاری با وزارت بهداشت ایران
همچنین رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل با دکتر صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر دیدار و درباب گسترش همکاریهای دو جانبه به بحث و گفت و گو پرداختند.
رئیسی در این جلسه اظهار داشت: ارتباطات مناسب و رو به رشدی در عرصه سلامت در دو کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه دو کشور دارای ظرفیتهای خوبی در حوزه های زیر ساخت های بهداشتی، کنترل بیماریها، نظام دیجیتالی سلامت و سایر حوزه ها هستند، اظهار داشت: ما می توانیم با توسعه همکاری این ظرفیت ها را افزایش دهیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کرونا به ما نشان داد که برای سالم بودن کشورها، باید سایر کشورها سالم و عاری از بیماری باشند.
رئیسی پیشنهاد نمود که کشورهای ایران، قطر و دیگر کشورهای علاقمند در عرصه کنترل بیماریهای واگیر همکاری داشته و با تشخیص زودرس بیماری و تبادل اطلاعات، بتوان بیمارهای واگیر را کنترل کرد.
دکتر صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر نیز اظهار داشت: وزارت بهداشت قطر دارای توانمندی زیادی در عرصه سلامت است و ما علاقمند به همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.
هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ درحال ﺑﺮگزاری است.
اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از با اهمیت ترین رویدادهای منطقه ای در امتداد تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.



منبع:

1403/07/27
11:47:32
5.0 / 5
10
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif