کادایف
مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز تاكید كرد:

برخورد با تخلفات عرضه کالاهای سلامت در فضای مجازی

برخورد با تخلفات عرضه کالاهای سلامت در فضای مجازی

به گزارش کادایف، مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام نمود: کالاهای سلامت در فضای مجازی رصد و با تخلفات آن به شدت برخورد می شود.


به گزارش کادایف به نقل از خبرگزاری ایرنا موسی ظهیری نژاد روز سه شنبه در نشست وبیناری مربوط به کارگاه آموزشی رصد کالاهای سلامت فضای مجازی در معاونت غذا و داروی اشاره کرد: در این جلسه، کارشناسان شرکت کننده در حوزه نحوه برخورد با تخلفات سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی آشنا می شوند، همین طور سایت های رصد شده بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: نمایندگان مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا فراجا و غیره نکات در رابطه با موضوع رصد فضای مجازی را یادآوری کرده و چالش ها و راهکارهای پیشنهادی عملیاتی در جلسه مذکور بین کارشناسان معاونت های غذا و دارو و نمایندگان بقیه سازمان ها مورد تبادل نظر قرار گرفت.


ظهیری اشاره کرد: تصمیمات خوبی برای پیشرفت کارهای نظارتی و کنترل فضای مجازی گرفته شد و معاونت غذا و داروی اهواز نیز چالش ها و راکارهای پیشنهادی خودرا به سازمان پیش از برگزاری کارگاه آموزشی ارسال کرده بود.
به گفته مسئول رسانه و اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران، ورود بازار دارو به فضای مجازی و فعالیت سکوهای مختلف یا «پلتفرم ها» دراین زمینه با هدف کسب منافع مالی، تهدید جدی برای سلامت جامعه شمرده می شود.
دکتر مرضیه بذرافشان اعلام نمود: برمبنای ماده ۱۵ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی بر اساس این که «عرضه و فروش دارو باید با حضور مسئول فنی انجام گیرد» و ماده ۱۶ تاکید بر «لزوم حضور مسئول فنی در ساعات مقرر در داروخانه»، فروش اینترنتی دارو نقض می شود، چونکه مبدا فروش دارو باید داروخانه باشد و شواهدی برای نظارت بر روند عرضه دارو بوسیله فضای مجازی وجود ندارد.




منبع:

1403/06/28
10:47:25
5.0 / 5
26
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
لینک دوستان كادایف
کادایف kadaif

کادایف kadaif