کادایف

راه اندازی سامانه تایید برخط دارو

راه اندازی سامانه تایید برخط دارو

به گزارش کادایف، مدیر کل اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه تایید برخط دارو اظهار داشت: حالا 34 درصد از مراجعات حضوری بیماران که لازم بود برای دریافت برخی داروها تشکیل پرونده دهند، کم شده و الکترونیکی به انجام می رسد.


به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد غلام نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل بیمه سلامت برگزار گردید، اضافه کرد: بیماران می توانند با مراجعه به تارنمای اداره کل بیمه سلامت استان تهران، در قسمت خدمات اینترنتی مدارک را بارگذاری و بعد از نیم ساعت تایید کارشناس مربوطه، برای دریافت دارو به داروخانه ها مراجعه نمایند.
وی افزود: حدود ۱۰ هزار تشکیل پرونده در استان تهران ماهانه داریم که در هر نقاط کشور می تواند داروی خودرا دریافت نمایند.
وی گفت: حدود ۵ میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از این مجموع بالاتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دهک های اول تا پنج هستند که به طور رایگان بیمه شدند.
غلام نژاد اشاره کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز از دهک های ۶ تا ۹ بوده که از ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه سلامت را پرداخت می کنند.
وی افزود: بالاتر از ۱۲۰ بیماری مزمن همچون سرطان، فشار خون بالا و دیابت تحت پوشش صندوق پشتیبانی از بیماران صعب العلاج قرار گرفتند و در استان تهران بالاتر از ۱۲۸ هزار از این بیماران نشان دار شدند.
به گفته وی، بالاتر از ۲ همت برای بیماران خاص و صعب العلاج استان تهران هزینه شده است.
وی افزود: در بحث ناباروری در استان تهران ۹ هزار و ۳۰۰ نفر را نشان دار کردیم و بالاتر از ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای آنها هزینه کردیم.

غلام نژاد با اعلان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه در مراکز درمانی دولتی و ۷۰ درصد در مراکز خصوصی را پرداخت می کند، گفت: در طرح دارو رسان درب منزل در شهر تهران برای بیماران ام اس، حدود ۱۳۰ پرونده تشکیل شده بود و زنجیره سرمایی دارو نیز برای این بیماران رعایت می شود.

وی افزود: بیمه سلامت در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی وضعیت مطلوبی دارد، در مراکز درمانی دانشگاهی تا اردیبهشت، مراکز خصوصی تا خرداد و داروخانه ها نیز تا مردادماه امسال پرداخت و مطالبات پرستاران نیز سال ۱۴۰۲ تسویه شده است.


1403/08/03
09:32:25
5.0 / 5
9
تگهای خبر: بیماری , بیمه , خدمات , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif