کادایف
وزیر بهداشت خبر داد:

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز

به گزارش کادایف، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به فعالیت ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور، اظهار داشت:  برای رفع کمبود بهورز و جذب نیروهای جدید، گفت و گوهایی را با سازمان اداری و استخدامی کشور آغاز خواهیم کرد.


به گزارش کادایف به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، محمدرضا ظفرقندی، در بازدید از مرکز جامع سلامت روستای هفت جوی بمناسبت روز بهورز اضافه کرد: ۳۰ هزار بهورز که دو سوم آنان را زنان و مابقی را مردان می سازند، در خانه های بهداشت سراسر کشور مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه هر بهورز به جمعیتی بالغ بر هزار تا هزار و پانصد نفر خدمات بهداشتی و درمانی عرضه می دهد، عنوان کرد: بهورزان در روستاها و شهرها، وضعیت سلامت مادران و نوزادان را از دوران حاملگی تا تولد و حین رشد، رصد و پیگیری می کنند و آموزش ها و مراقبت های لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهورزان را پایه سلامت کشور عنوان و بر تکریم و بهبود معیشت کادر سلامت، تاکید و افزود: نقش بهورزان در کنترل، پیشگیری و واکسیناسیون بیماری های واگیردار و غیرواگیر و همینطور بهداشت دهان و دندان بسیار موثر بوده و برای نظام سلامت ارزش افزوده به شمار می آید، چونکه واکسیناسیون بموقع سبب کاهش بار درمانی در آینده خواهد شد.
به گفته وی، با عنایت به دغدغه رئیس جمهور در رابطه با شبکه بهداشت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع، باید تلاش نماییم تا این سیستم را در سرتاسر کشور بخصوص شهرها هم پیاده سازی کنیم؛ درصورتیکه این سیستم در شهرها جاری و متمرکز شده و نظام ارجاع هم برقرار شود، به اهدافمان در برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی خواهیم رسید.



ظفرقندی تصریح کرد: حوزه سلامت را باید با تأمین منابع پایدار و تکریم جامعه سلامت کشور از بهورز گرفته تا متخصصان و فوق تخصصان، به خوبی پیش ببریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمورد معیشت و جذب بهورز در سرتاسر کشور، عنوان کرد: تلاش می نماییم شرایط را برای معیشت بهورزان و کادر سلامت در خانه های بهداشت بهبود بخشیده و در بودجه های عمومی کشور هم در نظر بگیریم.
دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) از مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی شهرستان قدس بازدید کرد و با بهورزان این مرکز گفت و گو کرد.
در این بازدید که بمناسبت روز بهورز انجام شد، دکتر ظفرقندی با بهورزان و پرسنل خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی گفت و گو و در جریان خدمات و مشکلات قرار گرفت.
دکتر صادق نیت مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی و دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این بازدید، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را همراهی می کردند.



منبع:

1403/06/18
09:25:27
5.0 / 5
83
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان كادایف
کادایف kadaif

کادایف kadaif