کادایف

تشکیل ۶ پرونده قضایی درباب فرآورده های دامی فاسد در دزفول

تشکیل ۶ پرونده قضایی درباب فرآورده های دامی فاسد در دزفول

به گزارش کادایف، رئیس اداره دامپزشکی دزفول اظهار داشت: بالاتر از هفت هزار کیلوگرم فرآورده مشکوک ضبط و حدود 2 هزار و 500 کیلوگرم آنها معدوم و 6 پرونده قضایی برای عرضه فرآورده های خام دامی طی 6 ماهه نخست سال جاری در دزفول تشکیل شده است.


به گزارش کادایف به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن ورجاوند روز چهارشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: در طول این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل کشتارگاه، سردخانه، هایپر مارکت و فروشگاه طی ۶ ماه نخست امسال اشاره نمود.
وی اضافه کرد: شهرستان دزفول در پرورش ماهی قزل آلای سردابی، ماهی خاویاری، انواع پرندگان، طیور صنعتی و بومی، پرورش صنعتی بوقلمون و بلدرچین ظرفیتهای خوبی درد و قطب تولید مرغ گوشتی، دام سبک، گوشت قرمز است.
ورجاوند اظهارکرد: ۳۸۰ هزار راس دام سبک، ۲۵۰ هزار راس دام عشایر برون کوچ و ۳۵ هزار راس دام سنگین گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد که خدمت رسانی به این جمعیت خصوصاً در مناطق سخت گذری مانند احمدفداله بسیار دشوار است.
رییس اداره دامپزشکی دزفول از همکاری اداره کل دامپزشکی بابت ارائه خدماتی چون واکسیناسیون، ویزیت، درمان، سمپاشی و آموزش در منطقه سخت گذر احمدفداله دزفول تقدیر کرد و اظهار داشت: کلیه خدماتی که از جانب دامپزشکی به دامداران ارائه می شود رایگان است.
وی از انجام ۸۰۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سبک در ۶ ماه نخست امسال اشاره نمود و اظهار داشت: ۳۵ هزار راس دام سنگین گاو و گاومیش مقابل تب برفکی واکسیناسیون شده است.
ورجاوند افزود: موردی از مبتلاشدن به بیماریهای واگیردار و گسترش گله در میان دام های دزفول گزارش نشده که علت آن انجام واکسیناسیون بموقع و گسترده از نزدیک ترین تا دورافتاده ترین روستا است.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول ضمن اشاره به مشکلات شهرستان دزفول اظهار داشت: وضعیت خودرو های حمل لاشه در دزفول مناسب نمی باشد که نیاز است نسبت به تامین خودروی سردخانه دار و راه اندازی سیستم پیش سرد در کشتارگاه اقدام گردد.
مدیر کل دامپزشکی خوزستان نیز صیانت از سرمایه جمعیت دامی و ایجاد اشتغال از این طریق را همچون وظایف دامپزشکی عنوان نمود و اظهار داشت: یک هزار و ۶۰۰ نوع عامل عفونی بیماری زا در انسان وجود دارد که نیمی از آنها از دام به انسان قابل سرایت است.


وی کنترل بهداشت و بیماریهای مشترک بین انسان و دام را ضروری دانست و اشاره کرد: بیماریهای گوناگون و مرگباری از دام به انسان منتقل می شود که درمان و کنترل آنها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
ناصر عسکری فرد ضمن اشاره به ظرفیتهای شهرستان دزفول در تولید و پرورش دام، طیور و آبزیان اظهار داشت: عشایر زیادی هر ساله به دزفول کوچ می کنند که نیازمند مراقبت و مدیریت هستند.
مدیر کل دامپزشکی خوزستان از خدمات شبانه روزی نیروهای دامپزشکی دزفول تقدیر کرد و اضافه کرد: باید کاری نماییم که به تخت بیمارستانی جدیدی نیاز نباشد که این مساله با ارائه خدمات بهداشتی بیشتر محقق می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیریت شهری و برقراری تعاملات بیشتر با دامپزشکی، جامعه از بیماریهای مشترک بین انسان و دام مصون بماند و مراجعه مردم به مراکز درمانی به حداقل برسد.
عسکری فرد عملیات غرورانگیز وعده صادق ۲ توسط دلیرمردان کشور را تبریک گفت.

رییس شورای نظام دامپزشکی خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم نیکوکار دزفول در عرصه های مختلف همچون سلامت و مدرسه سازی پیشتاز هستند که نشانه توجه آنها به این حوزه ها است.
سعد گورانی نژاد، گرامیداشت روز دامپزشکی در صحن علنی شورای شهر دزفول را باارزش دانست و اظهار داشت: دامپزشکی با نظارت بر بهداشت فراورده های خام دامی تاثیر به سزایی در تقویت بنیه و سیستم ایمنی بدن دارد که سبب پیش گیری از بیماریها می شود.
وی افزود: تغییر کوچکی در سیاست گذاری های این سازمان ممکنست منجربه فاجعه و طوفانی از بیماریها شود که این مساله نشانه اهمیت حفظ جایگاه سلامت دام است.
رییس نظام دامپزشکی خوزستان به مشکلات موجود اشاره نمود و اظهار داشت: محدودیت هایی درباب درمانگاه های حیوانات خانگی از جانب شهرداری ها اعمال می شود که نیاز است شهرداری در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.
گورانی نژاد اضافه کرد: برای عقیم سازی سگهای ولگرد در خوزستان به عنوان مطالبه شهروندان پیگیری هایی انجام شده که نیازمند همکاری است.
وی بیان کرد: بروز بیماریهای مشترک زیادی بین انسان و سگ می تواند فاجعه آور باشد و سلامت جامعه را مختل کند که برای کنترل این بیماریها می توان از بخش خصوصی کمک گرفت.



1403/07/19
12:06:34
5.0 / 5
80
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif